תיירות באינסטגרם - התמונה שהפכה לטרנד עולמי

תיירות באינסטגרם – התמונה שהפכה לטרנד עולמי

הפוטנציאל של שיווק תיירות באינסטגרם היה ברור מרגע ראשון, אבל בני זוג מאנגליה ותמונה אחת מברצלונה לקחו אותו לרמה חדשה

במרחב הדיגיטלי קורים דברים משונים. למשל, מה שקרה למוראד ונטלי אוסמן מבריטניה בשנת 2011 בזכות תמונה ספונטנית מטיול בברצלונה שהפכה לטרנד עולמי והשפיעה על תיירות באינסטגרם ועל הפרסום ברשת.
בני הזוג, אז חברים והיום נשואים זה לזו, טיילו בברצלונה ועמדו לפני דלת מעוטרת בגרפיטי. מוראד מתאר מה קרה: "היא אחזה בכף ידי ומשכה אותי לעבר הכניסה. צילמתי תמונת אחת שאחר-כך שיתפתי ברשת – כך הכל התחיל".

את מה שהתחיל אפשר לכנות "טירוף", לא פחות. באותם ימים רשת אינסטגרם התחילה להפגין שיעורי צמיחה גבוהים והתמונה של הזוג אוסמן זכתה לחשיפה גדולה ואהדה עצומה. במילה אחת – 'להיט', בשתי מילים – להיט היסטרי.
גורמים מסחריים שזיהו את הפוטנציאל של שיווק תיירות באינסטגרם הפעילו את בני הזוג ליצירת צילומי ביעדי תיירות בעולם. כל התמונות אוחדו תחת פרויקט #FollowMeTo (עקוב אחרי אל) שכולל היום קרוב לחצי מיליון תמונות באותו קונספט.
פרופיל האינסטגרם של מוראד אוסמן נהנה מ-4.5 מיליון עוקבים והערוץ של נטלי אוסמן כ-1 מיליון. אלפי חיקויים קמו לפרויקט.

סרטון הדרכה: איך ליצור את אפקט ה-FolloeMeTo

אך לא רק גורמי תיירות באינסטגרם קפצו על עגלת ההצלחה, גם מותגים קמעונאיים כגון רשת מייסיס האמריקנית השתמשו בקונספט של האוסמנים כדי לקדם את עצמם, ושני בני הזוג, שאמנם שומרים על משרותיהם, נהנים מהכנסות נאות ותמלוגים בזכות שיתופי פעולה מסחריים.
אפשר להניח כי התקציב של האוסמנים לביטוח נסיעות לחו"ל גדל פלאים בעקבות הנסיעות הרבותלכל רחבי העולם, חלק כמובן ממומן ע"י הספונסורים, אבל אין מה לדאוג – ידם משגת לרכוש את הביטוח הנחוץ, שמחירו אגב לא גבוה.

סרטון תדמית של חברת האירועים שארגנה את החתונה של בני הזוג אוסמן

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים