טסים לאי פוקט - אל תשכחו ביטוח נסיעות

טסים לאי פוקט? אל תשכחו ביטוח נסיעות לחו"ל

בתי החולים באתר התיירות הפופולרי פוקט צברו השנה חוב של כ-6 מיליון דולרים עקב טיפולים בתיירים ללא כיסוי רפואי במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל. איך מתמודדים שלטונות האי עם התופעה?

האי פוקט (Phuket) בתאילנד הוא אתר נופש בינלאומי פופולרי שחביב גם על ישראלים. חופשה בפוקט מציעה לתייר שילוב של רביצת חופים טרופית ובילויי לילה סוערים, באווירה נונשלנטית וצעירה.
כ-3.5 מיליון תיירים מכל רחבי תבל פוקדים את האי האקזוטי בדרום תאילנד מדי שנה, והוא מדורג בין 40 אתרי התיירות המבוקשים בעולם. תאילנד, אגב, היא אחת מ-10 המדינות המתויירות ביותר והבירה בנגקוק מדורגת במקום השלישי בעולם אחרי לונדון וניו-יורק.

בשנת 2015 נדרשו כ-25,000 תיירים שהתארחו בפוקט לטיפול רפואי באחד מבתי החולים באי, רק ל-1,000 מהם היה כיסוי רפואי במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל. המשמעות היא חוב של כ-6 מיליון דולרים לבתי החולים של פוקט, שגם כך פועלים בתקציבים הדוקים.
השיעור הנמוך של המבוטחים מבין התיירים הנזקקים לטיפול רפואי בפוקט אינו מייצג בהכרח את המצב הכללי של התיירות בפוקט, ורחוק מן הנתונים הכלליים בעולם לגבי רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. בישראל, לדוגמא, כ-85% מהיוצאים לחו"ל רוכשים ביטוח נסיעות הכולל כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל, והשיעור העולמי קרוב לזה.

התופעה מטרידה כמובן את שלטונות מחוז פוקט שניסו בעבר לשווק תוכניות ביטוח נסיעות נוחות לתיירים שמגיעים לאי, אך ללא הצלחה. כעת שוקלים בפוקט לחייב את התיירים להצטייד בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. כפי שהסביר מושל פוקט, קמרון טיפאייפונגטדה (Chamroen Tipayapongtada): "חייב להיות שיתוף פעולה רציני של מדינות המוצא ואולי של חברות התעופה. עלות הביטוח היא שולית בייחס למחיר בכולל של החופשה וזה יכול לחסוך לתיירים הרבה צרות".

בשלב זה עדיין לא הופעל הרעיון, שהעברתו כחוק היא מעבר לסמכויות מושל המחוז ותלויה בממשלת תאילנד. אך המושל צודק, כמובן; כיסוי להוצאות רפואיות במסגרת של פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל (שיכולה לכלול גם כיסוי למטען ולביטול/דחיית טיסות) הוא חשוב וחיוני ביותר בכל נסיעה לכל יעד בעולם.

אם ייושם הרעיון, האי פוקט יהיה יעד התיירות הראשון שמחייב את התיירים המגיעים אליו להצטייד בביטוח רפואי.

ביטוח נסיעות לחו"ל – 8 עובדות שצריך לדעת

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים