טיפים לתכנון חופשות למבוגרים בחו''ל

7 טיפים לתכנון חופשות למבוגרים בחו"ל

חופשות למבוגרים הפכו לענף משגשג של תעשיית התיירות שמציע מגון עשיר של חופשות מאורגנות ומסלולי טיול מיוחדים לצעירים ברוחם

הפנסיונרים של היום זה לא הפנסיונרים של פעם; יש להם זמן פנוי וגם אמצעים ליהנות ממנו ושפע הצעות והזדמנויות לסגנון חיים תוסס וצעיר, בכלל זה חופשות וטיולים בחו"ל. אם תחפשו בגוגל תגלו כי חופשות למבוגרים הוא ענף משגשג וצומח של תעשיית התיירות, המציע שפע דילים וחבילות נופש בהתאמה מיוחדת לדרישות, לסגנון ולצרכים של נופשים בגיל מבוגר. הנה 7 טיפים לבחירת חופשות למבוגרים…

  1. לשקול טיול מאורגן או מסלול טיול – הצטרפות לקבוצה במסגר טיול או חופשה מאורגנים, או בחירה של מסלול ידוע מראש, עשויות לחסוך הרבה טרחה לפני ותוך כדי החופשה ולאפשר לכם להתמקד רק בחוויות. בטיולים מאורגנים ובמסלולי טיול כלולים בדרך כלל גם מדריכים מקצועיים שיכולים להעניק ערך מוסף גבוה לכל טיול. טיול מאורגן הוא גם הזדמנות להכיר חברים חדשים.
  2. ליהנות בקצב שלכם – חופשות למבוגרים מתאפיינות במסלולי טיול נוחים שאינם דורשים מאמץ פיזי מיוחד. חשוב לוודא כי תוכניות הטיול והסיורים כוללים מספר תחנות עצירה למנוחה והתרעננות.
  3. תרופות – בכל חופשה כדאי להצטייד בתרופות שונות ותכשירים לטיפול בכאבי ראש וכאבים אחרים, הגנה על העור, קלקולי קיבה ושאר מרעין בישין שעלולים לשבש את ההנאה. מי שנוטל באופן קבוע תרופות שונות צריך להצטייד בכמות מספקת לזמן החופשה ולקחת עמו את צילומי המרשמים ואת צילומי האריזות, למקרה הצורך.
    בטיולים מאורגנים ובמסלולי טיול מתואמים נהוג לצרף רופא מלווה. כדאי לבדוק לפני שבוחרים את ההצעה המפתה.
  4. מטען נוח לנשיאה – נכון כי במרבית המלונות אליהם תגיעו לא תצטרכו לסחוב בעצמכם את הכבודה, אך תמיד יש מצבים בהם הזזת המטען ולו למרחק קצר היא באחריותכם. הסתפקו במינימום ההכרחי ורכשו מזוודות מסוג 'טרולי' עם גלגלים וזרוע לגרירה קלה ונוחה.
    להליכות במסלולי הטיול או השופינג מומלץ על תרמיל גב נוח ומרופד בו תשימו את כל הדברים להם אתם עשויים להזדקק לאורך היום.
  5. תוכנית תרבות – אם בחרתם בטיול מאורגן או מסלול טיול בדקו כי התוכנית המוצעת כוללת פעילות תרבותית שאתם אוהבים – תיאטרון, מוזיאונים, אירועים ופסטיבלים, אירועי ספורט ומוסיקה ועוד. עפ"י מקצועני התיירות חופשות למבוגרים מתאפיינות בדרישה גבוהה לפעילות תרבותית. במקרים רבים מתלווים לנופשים מומחים שונים המתבלים את החופשה בהרצאות הקשורות למסלול.
    אם בחרתם בחופשה עצמאית תוכלו להעשיר את תוכנית הטיול באמצעות רכישת כרטיסים לפעילויות תרבות מהבית באמצעות אתרי אינטרנט המתמחים בכך.
  6. שדרגו את עצמכם דיגיטלית – שימוש חכם בטלפון החכם יכול להוסיף המון לחוויית החופשה והטיול, החל משימוש במצלמה ואת תקשורת עם הנכדים בישראל. מומלץ להשקיע בלימוד מעמיק של תכונות הטלפון, הכרה של אפליקציות שימושיות וכלים דיגיטליים. אפשר להיעזר בילדים או בנכדים, או להתחיל מכאן: לא תאמינו איזו חופשה הסמארטפון יכול לסדר לכם.
  7. ביטוח נסיעות לחו"ל – כיסוי להוצאות רפואיות כגון תרופות וטיפולים בחו"ל וכיסוי לנזק או אובדן למטען. ניתן להתאים את הביטוח לאופי החופשה שלכם ולצרכים האישיים שלכם.
קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים