מ-2016 סוכנות נסיעות ללא ביטוח נסיעות

ביטוח נסיעות – בקרוב לא תוכלו לרכוש דרך סוכנות נסיעות

הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר הכיר בחשיבות שיווק מוצרי ביטוח על ידי בעלי רישיון וידע מקצועי, וכך החל מינואר 2016 יאסר על סוכני נסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל ורק חברות ביטוח וסוכני ביטוח יהיו רשאים למכור לכם את הביטוח

זהו, קראתם באינטרנט על כל מדינות העולם, סגרתם סוף סוף על לוקיישן, עשיתם דוקטורט על מחירי בתי המלון באזור, ואתם הולכים לחפש סוכנות נסיעות באינטרנט. רגע, מה עם ביטוח נסיעות לחו"ל? נזמין כבר אצל סוכן הנסיעות, אתם אומרים לעצמכם. כדי למנוע מכם לעשות את הטעות הזו נכנס לתמונה הפיקוח על הביטוח מבית משרד האוצר, ואסר על סוכני הנסיעות למכור פוליסות ביטוח נסיעות.

ביטוח נסיעות: המהפכה מתחילה בינואר 2016

רבים רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות סוכן הנסיעות, ככה "על הדרך", ולא מודעים להשלכות שעשויות להיגרם מכך שלמעשה הם רוכשים מוצר ביטוחי מגורם לא מקצועי שאין לו כל הכשרה או מספיק ידע בתחום. זוהי, לדוגמא, הסיבה בגינה קיים חוק האוסר על מי שאין לו רישיון ביטוח למכור מוצר ביטוחי, כדי למנוע מצב בו גורם חסר הכשרה וידע מקצועיים ואינו נמצא תחת פיקוח של הרגולטור המתאים ימכור מוצרי ביטוח לקהל הרחב, שכן למבוטחים עלולים להיגרם נזקים.

הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר החליט להתערב ולשים קץ לדבר, והחל מינואר 2016 לא יוכלו עוד סוכני נסיעות למכור ביטוחי נסיעות לחו"ל.

למען הגנת הצרכן

הפיקוח על הביטוח מטרתו היא אחת: להגן על זכויותיו של הצרכן. כך, מעת לעת, הוא מוציא תחת ידיו הוראות שונות על מנת לדאוג לכך שהצרכן יהיה חשוף לכמה שיותר מידע שעשוי לסייע לו לקבל החלטות צרכניות נכונות, וכן למנוע מגורמים שונים לנקוט בפעולות שעלולות לפגוע בו בדרך זו או אחרת.

בפיקוח על הביטוח הסבירו שסוכנות נסיעות מספקת ללקוחותיה שירותים הנוגעים לנסיעה לחו"ל, ולכן היא נתפסת בעיניהם כמומחית לגבי כל צרכי האדם השוהה בחו"ל, ובכלל זה – הצורך בביטוח רפואי. כך נוצר חשש שהלקוח יטעה לחשוב שסוכן הנסיעות היושב מולו בקיא בתחום הביטוח ומודע לצרכי הביטוח הייחודיים שלו. מאחר שלרכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל ישנן השלכות הרות גורל על היקף הפיצויים שהמבוטח יהיה זכאי לו בעת קרות אירוע ביטוחי – החליט הרגולטור שביטוח נסיעות לחו"ל ישווק על ידי מקצועני ביטוח בלבד, כאשר על סוכני נסיעות יאסר לעשות זאת, על מנת לוודא שלקוח המעוניין ברכישת ביטוח יטופל רק על ידי גורם מקצועי שנמצא תחת פיקוח ישיר של משרד האוצר.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים